«حسن امامي» کارشناس علوم ارتباطات در گفت و گو با ميراث آريا(chtn)، با بيان مطلب فوق افزود : در کشورهاي پيشرفته ، آموزش فرهنگ شهروندي از طريق رسانه‌ها و به ويژه رسانه‌هاي محلي به انجام مي رسد . حال آنکه در کشور ما شهرداري تهران به عنوان يکي از نهادهايي که بودجه فراواني را در اين زمينه صرف کرده ارتباط زيادي با رسانه‌ها برقرار نکرده و نتوانسته است اين آموزش‌ها را به موفقيت انجام دهد .

اين کارشناس همچنين از اعتماد عمومي به عنوان يکي از مهمترين عوامل موفقيت آموزش‌هاي شهروندي در کشورهاي ديگر ياد کرده و گفت : در شهر تهران آنگونه که بايد مردم شهرداري را حامي خود نمي‌دانند و به اين دليل ، اعتماد زيادي به اين نهاد ندارند پس در نتيجه فعاليت‌هاي اين نهاد را دنبال نمي‌کنند .

« امامي » نداشتن ضمانت اجرايي براي اين آموزش‌ها را دليل ديگري براي عدم موفقيت طرح آموزش‌هاي شهروندي دانسته و افزود : متاسفانه در کشور ما فرهنگ‌سازي در صورتي که همراه با اجبار باشد موفق مي‌شود حال آنکه شهرداري تهران به دليل نداشتن ارتباط مناسب با نهادهاي نظارتي نتوانسته اين ضمانت اجرايي را به وجود آورد.
/118

انتهای پیام/

کد خبر 1390032440